Sunday, October 13, 2013

Perkenalan Diriku dengan Dia.. Ehem2..

Assalamualaikum wbt...

Hai3. Saya perkenalkan diri dula la ye. Masa post ni mula ditulis, umur saya sudah 26 tahun dan lulusan Sarjana Muda Kejuruteraan Awam (Engineer org kate, keje 3 bulan then benti buat bisnes, ostel nye penangan la ni.. haha..) Tinggal di kajang (kalau u olls nak datang la ye.. hihi.. perasan..) Buat masa ni saya full time tutor untuk pelajar2 saya (Qila dan Syahmi di Serdang, Azhar dan Azri di Subang, Aimi dan Aiman di Kajang, Arief di Kajang, Ezzat di Mahkota Cheras.. pusing 1 Malaysia cari sesuap nasi.. sob2..) Dan buat masa ni saya sedang berjinak-jinak dalam bisnes baru iaitu Shaklee. (suka sangat Shaklee) Sebelum bergiat dengan Shaklee, saya juga ada buat bisnes online iaitu jual kebaya (amek direct dr Indonesia), tp malangnye stok susah nak dapat dah, terpaksa stop dulu. (xde rezeki la tu) B4 that juga, saya ada join Herbalife. Bagus jg produk ni, tp sangat mahal dan susah nak continue minum. Kena stop jugak. Biase la org cakap asam garam bisnes, tahap bertahan tu yang susah sikit. Kalau sesiapa dapat bertahan, insya Allah boleh berjaya dalam bisnes yang diceburi. (melalut dah ni)

Ok3. Straight tu the point. Saya tulis blog di malam yang hening ni sebab nak share apa yang saya rasa selepas buat pertama kali mencuba produk Shaklee ni. Saya mula kenal Shaklee sebab dah tak tahan tengok jerawat kat muka ni tiap2 hari. Bangun tidur mesti ada sebiji or 2 biji keluar. Bile dia keluar besar2 dan sakit plak tu. Memang lama2 x boleh tahan. Belum dengan parut yang mencalarkan wajah. (Hamboi3) Dan nak share lagi pasal 1 benda, duit saya banyak dihabiskan untuk membeli produk2 yang agak mahal. (Sangat mahal kowt.. adela ribu-riban abes.. haha.. ade eh kata ganda ni) So, sebab x puas ati sangat dengan jerawat ni, 1 hari tu saya terus search pasal nak hilangkan jerawat. 

Dan terjumpalah 1 article or blog pasal Shaklee. Dalam blog tu kalau x silap blogger tu cakap 'untuk hilangkan jerawat tak perlu beli produk kecantikan mahal2', yang penting cuci bahagian dalaman dulu. Bile dalaman dah bersih dan cantik baru kita nampak dari luaran. So, automatik (free2 je dapat ni) luaran kite pun jadi cantik. N bonus skali dapat ialah jerawat tu tak mungkin akan keluar dah, kalau nak keluar pun malu2 je die nak keluar. Betul ni, dah rasa dah sekarang. Sangat puas hati.

Tapi lepas baca blog tu, saya x terus beli tau (sebab blog tu syorkan makan VITA C, B COMP, VIT E, tambahan GLA dan ESP) n alasan saya VITA C xde stok. (xbest la makan 1 je, nak makan semua terus la.. baru boom.. hihi) So, saya pendam dan pendam sampai 1 hari my SIFU promote pasal Shaklee ni. (Wah, sangat gembira sebab dah dapat nak makan Shaklee n rase kulit boleh cantik la konon.. biasela perempuan.. tidak boleh dipisahkan dengan kecantikan.. haha.. gelak besau) So, tym tu tanpa ilmu yang mendalam dan tanpa guide yang baik (ni motif nak cerita, kalau cari distributor make sure orang tu boleh guide dari mula pemilihan produk, sampai pembelian, dan sampailah cara makan dan kesan-kesan sume.. penting tau, sebab t korang pengsan ke ape ke sape nak jawab dikkkk... haha) , saya pon cakap nak 3 vitamin tadi. X nak yang lain dah. Haha. Degil saya ni. Salah rupenye pemilihan produk saya tadi. SIFU tolong betulkan. SIFU cakap beli GLA+ALFAFA+OSTE+ESP sebab jerawat teruk disebabkan hormon x betul n berak x lawas. So, nak tak nak clearkan sume tu baru tambah vit 3 serangkai yang saya cakp mula2 tadi. (Owh, gitu) Barulah clear sekarang. Saya di guide sepanjang pembelian dan semasa makan produk (Gud servis, I loike.. hihi)

Di bawah ni saya sertakan produk yang saya makan dan details. Kalau ada ape2 nak tanye boleh tanya, nak saya guide cara makan pon boleh. Whatsapps or viber je, sms pon boleh. Ingat, lain orang, lain masalahnye, n lain produk nye. 



GLA COMPLEX



ALFAFA


OSTE


Dan inilah hasilnya selepas sebulan lebih makan Shaklee ni. Tadaaaa 
Ok, kalau berminat bolehlah sms di no:


Gambar selepas sebulan setengah menggunakan ALFAFA + GLA. Alhamdulillah

ATIQAH
0132453182
(whatsapp/viber/sms)
Shaklee ID 1016352
doktor-sihat.blogspot.com

1 comment:

Saleho said...

hehe...perkenalkan juga aku